Saturday, April 30, 2005

How big is `Chandramukhi`?

How big is `Chandramukhi`?

By Moviebuzz
Saturday, 30 April , 2005, 15:31

How big a hit "Chandramukhi" is?- An in-depth analysis on the box-office report of the film in a three part series
Part 1

It is two weeks since the release of Rajnikanth’s Chandramukhi. How big a hit is the film? Talk to anyone in the film trade and they all agree that Chandramukhi is a hit, but how big? The answer varies from person to person. It also depends on the person’s loyalty or dislike for the superstar. The worst kept secret is that the industry has always been divided into two camps- those who swear by Rajnikanth, and those who say that his days are over!

Sify.com walks the thin dividing line between the two diverse views and tries to fathom the report card of Chandramukhi Please note that the figures that we are talking of, may not be authentic as there is no centralized rating system to show how a film works across Tamilnadu.

In a big city like Chennai, the figures are authentic but beyond the city limits theatres refuse to divulge the figures and most of them do not even pay entertainment tax as they are hand in glove with the local administration to make a fast buck!

Anyway, to the best of our knowledge Chandramukhi is a super hit! All theatres which had paid huge MG (Minimum Guarantee) have recovered their money in about 10 days! Take for example- Vetri theatre in Chrompet, a suburb of Chennai which is said to have paid Rs 20 Lakhs MG, and according to trade sources the theatre recovered the amount in five days and thereby created a new record.

Like Vetri, all theatres were charging arbitrary rates of admission ranging from Rs 100 to Rs 300 in the opening weekend. Most of the theatres outside Chennai city, with a seating capacity of 600 had almost 1000 people watching each show on extra seats, standing and even sitting on the floor! The government says that there should be only four shows but most of the theaters that screened Chandramukhi had five to six shows per day!

The rumour mill has it that Vetri theatre had collected Rs 7, 62,000 gross on the first day making it “unofficially” the highest collection from a single screen for a day in India! Remember, this can happen only with a Rajnikanth film! He is the only superstar after the late MGR who can entice an ordinary movie going public to part with their hard earned money for three hours of pure fantasy.

By extending this logic to other centers screening Chandramukhi in Tamilnadu, only idiots will say that the film has bombed. In plain arithmetic’s, those who had a business deal with Sivaji productions (the producers of the film) – the distributors and exhibitors, all made money.

Forget the trade, even Chandramukhi’s ancillary small scale businesses, like the canteen contractors attached to theatre, cycle and parking lot, auto rickshaw men who fleeced passengers running from one theatre to another screening the film to get tickets and the black marketers – all made a killing out of the film!

http://sify.com/movies/tamil/fullstory.php?id=13731317

Saturday, April 23, 2005

அமெரிக்காவில் சந்திரமுகி : Junior Vikatan



மியாவுக்கு ஒரு இ\மெயில் வந்தது. அதுவே இந்த இதழுக்குச் செய்தியாகி விட்டது.

அமெரிக்காவில் இருந்து ராஜ்குமார் ராம்மோகன் என்ற நண்பர் ‘சந்திரமுகிÕ கொண்டாட்ட செய்தியைப் படங்களோடு அனுப்பி இருந்தார்.


அங்கேயும் தமிழ் புத்தாண்டை ஒட்டி Ôசந்திரமுகிÕ ரிலீஸ் ஆகிவிட்டது. எப்போதுமே தமிழ் சினிமாவுக்கு அங்கே கொஞ்சம் மவுசு அதிகம்தான். அதிலும் ‘சந்திரமுகி’ படத்துக்கு ரொம்பவே மவுசு! எப்போ எப்போவென காத்திருந்த ரஜினி ரசிகர்கள் கலக்கி எடுத்துவிட்டார்களாம்.



இனி நண்பரின் இ\மெயிலில் இருந்து... அமெரிக்காவின் பல நகரங்களில் படம் திரையிடப்பட்டிருக்கிறது. ‘ரஜினிஃபேன்ஸ்.காம்’ என்ற ரஜினி ரசிகர் அமைப்புதான் இந்தப் படத்தை திரையிட்டிருக்கிறது.
தியேட்டர் வாசலில்...


வார இறுதி நாட்களில் இங்குள்ள திரையரங்குகளில் இந்திய மொழி படங்கள் திரையிடப்படும். இந்திப் படங்கள் என்றால் தியேட்டர் கொஞ்சம் நிறையும். மற்றபடி, தமிழ்ப் படங்களுக்கெல்லாம் பெரிதாக கூட்டம் இருக்காது. தமிழ் முகங்களைப் பார்க்கலாம் என்ற ஆசையில் சிலர் வருவார்கள். அவ்வளவுதான். ஆனால், Ôசந்திரமுகிÕ படத்துக்கு தமிழ், தெலுங்கு, மலையாளம், கன்னடம், இந்தி என்று பலமொழி ரசிகர்களும் குவிந்து விட்டார்கள். எல்லோருக்குமே ரஜினியின் திருமுகத்தை திரையில் காணும் ஆவல்!
காரிலும் ரஜினி ஸ்டிக்கர்...




‘ரஜினி’ என்ற எழுத்துக்கள் திரையில் ஒளிர்ந்ததும் விசில் விண்ணைப் பிளந்தது. ‘தலைவா’ என்ற கோஷம் தமிழ்நாடுவரை கேட்டிருக்கும். வண்ண ஜரிகைக் காகிதங்கள் பறந்தன. இருப்பது அமெரிக்காவிலா இல்லை, ரசிகர் மன்ற சிறப்புக் காட்சி நடக்கும் மதுரை மாநகரின் தியேட்டரிலா என்ற சந்தேகமே வந்துவிட்டது.
பனியனில் ரஜினி... காத்திருக்கும் ரசிகர் கூட்டம்...


அதேபோல ரஜினியின் முகம் திரையில் தோன்றி யதும் ஆளாளுக்கு திரையை நோக்கி ஓடி, ரஜினி உருவம் பின்னணியில் தெரிய தங்களை போட்டோ எடுக்கச் சொல்லி போஸ் கொடுத்தார்கள். ஒரு கூட்டம் ‘பக்கா’ ரசிகர்களாக சூடம் கொளுத்தி, தேங்காயுடன் திரையை நோக்கி ஓடி ரஜினிக்கு திருஷ்டி சுற்றிப் போட்டது. படம் பார்க்க வந்தவர் களுகெல்லாம் இனிப்பு வழங்கி மகிழ்ந்த ரசிகர்கள், கூடவே ரஜினி படம் பொறித்த டி&ஷர்ட்களையும் வழங் கினர். ‘சந்திரமுகி’யைப் பார்ப்பதற்காக இன்டர் நெட்டில் டிக்கெட் புக் பண்ணி 150 மைல் தூரம் காரில் பயணித்து, காத்திருந்து பார்த்து பரவசப் பட்டு போனவர்கள் ஏராளம்.
திரைக்கு முன்பாக ஒரு போஸ்...


தொழிலில் சாஃப்ட்வேர் இன்ஜினீயர், டாக்டர், மாணவர் என்று பல துறைகளில் இருந்தாலும் அன்று ஒருநாள் மட்டும் எல்லோருமே ரஜினி ரசிகர்களாக இருந்தனர்.

அதுதான் ரஜினி!

Thursday, April 21, 2005

Chandramukhi Review by Tamilcinema.com

இளைய தலைமுறை ஹீரோக்களே... நீங்கள் குறி வைத்திருக்கும் சூப்பர் ஸ்டார் நாற்காலி கனவை இன்னும் கொஞ்ச காலத்திற்கு தள்ளி போடுங்கள்! புத்தொளியோடு வந்து விட்டார் ரஜினி. பாடல் காட்சிகளிலும் சரி, சண்டை காட்சிகளிலும் சரி, திணவெடுத்த குதிரையாக துள்ளியிருக்கிறார் சூப்பர் ஸ்டார்.

இரண்டு வருடங்களாக கதை கேட்டு கடைசியில் சந்திரமுகிக்கு சம்மதம் சொன்னதன் அர்த்தம் இப்போதுதான் புரிகிறது. பிசைந்த மாவையே பிசைந்து கொண்டிருக்கும் சரக்கு மாஸ்டர்கள் மத்தியில் வாசு சொன்ன கதை லேசுபட்டதல்ல.

மன்னர் காலத்தில் கட்டிய பாழடைந்த பங்களா ஒன்றை விலைக்கு வாங்கி குடிபோகிறார் பிரபு. அதை வாங்கும் போதே அந்த பங்களாவை வாங்காதே என்று தடுக்கிறார்கள் அத்தனைபேரும். காரணம், அந்த பங்களாவில் சந்திரமுகி என்ற நாட்டிய காரியின் ஆவி நடமாடுவதாக சொல்லப்படுவதுதான். அதையும் மீறி அங்கே தங்குகிறார்கள் பிரபு-ஜோதிகா தம்பதி! நாட்கள் செல்ல செல்ல அந்த சந்திரமுகியாகவே தன்னை கற்பனை செய்து கொள்கிறார் ஜோதிகா. இதற்கிடையில் பிரபுவை கொல்லவும் சதி நடக்கிறது. அப்படி கொல்ல முயன்றது யார் என்பதை கண்டுபிடித்து, ஜோதிகாவையும் மன நோயிலிருந்து விடுபட வைக்கிறார் ரஜினி. எப்படி என்பதை திருப்பமும், திகிலுமாக சொல்லி முடிக்கிறார்கள். மயிர்கால்கள் சிலிர்த்துக் கொள்கிறது!

ரஜினியின் ரவுசுக்கு பஞ்சமில்லாத காட்சிகள் நிறைய! பென்ஸ் காரில் வருவார் என்று அத்தனை பேரும் எதிர்பார்த்து காத்துக் கொண்டிருக்க, மாட்டு வண்டியில் வந்திறங்குகிறாரே, அங்கே ஆரம்பிக்கிறது அவரின் காமெடி ராஜ்ஜியம். துணைக்கு வடிவேலு வேறு. கேட்க வேண்டுமா என்ன? வடிவேலுவின் மனைவி சொர்ணாவிடம் இவர் தமாஷாக பேச, இரண்டு பேருக்கும் வேறு மாதிரி கனெக்ஷன் என்று நினைத்துக் கொண்டு வடிவேலு பதறுவது பகீர். சில ரீல்கள் பெருந்தன்மையாக ஒதுங்கிக் கொள்ளவும் செய்திருக்கிறார் ரஜினி. வினித்-ஜோதிகா காதல் ஜோடியை பிரிக்கும் மன்னராகவும் ரஜினியே நடித்திருக்கிறார். ராகத்தின் நடுவே அவர் சொல்லும் ÔÔலகலகலக...ÕÕ பயங்கரம்!

அந்த பங்களா விஷயத்தில் ஆரம்பத்திலிருந்தே பதறும் வடிவேலு, அங்கே தனியாக மாட்டிக் கொண்டு அல்லாடுகிறாரே... நம் சர்வ நாடியும் விழித்துக் கொண்டு சிரிக்கிறது! வெள்ளையும் சள்ளையுமாக ரஜினியோடு பைக்கில் போய், சேறாபிஷேகத்தோடு திரும்புவது இன்னும் சிரிப்பு.

ஆரம்பத்தில் அடக்கமாக வந்து, கடைசியில் அத்தனை பேரையும் நடிப்பில் விழுங்கி விட்டு போகிறார் ஜோதிகா. சந்திரமுகியாக இவர் மாறுகிற காட்சிகளில் எல்லாம் அந்த கோழிமுட்டை கண்கள் என்னமாய் நடிக்கிறது! மன்னரை தீயிட்டு கொளுத்துகிற அந்த காட்சியை அவர் உட்கார்ந்து ரசிக்கிற அழகே அழகு! ஜோதிகா மாதிரி அழகான ஆவிகள் வாய்த்தால் சுடுகாடுகள் கூட சுற்றுலாதலம் ஆகிவிடும்!

ரஜினிக்கு ஜோடி நயன்தாரா. படத்தில் ரஜினி வேறு வேலை பார்ப்பதால் இவரும் பல ரீல்களில் ஆப்சென்ட்.

வித்யாசாகர் இசையில் Ôதேவுடா தேவுடாÕ ரஜினிக்காக ஒதுக்கப்பட்ட ஃபார்முலா. கொக்கு பற பற... வித்யாசாகரின் ஆர்மோனியப் பெட்டி தந்த வரம். புரியவே இல்லையென்றாலும் அந்த தெலுங்கு பாடல் சூப்பர்.

பொன்னம்பலம் சைசுக்கு ஒரு பாம்பை காட்டுகிறார்கள் அடிக்கடி. ஒரு கட்டத்தில் சபாநாயகர் சொல்லாமலே வெளியேறிவிடுகிறது அதுவும்!

வெற்றி இலக்கை நோக்கியிருந்த ரஜினியின் Ôதந்திரÕமுகி!

-ஆர்.எஸ்.அந்தணன்

ரஜினி, கமலுக்கு வாசு கோரிக்கை

ரஜினி, கமலுக்கு வாசு கோரிக்கை

இயக்குநர் வாசு.

ரஜினி, கமலுக்கு ஒரு கோரிக்கையை வைத்திருக்கிறார் இயக்குநர் வாசு.

அது இதுதான்:

"சந்திரமுகி படத்தை தயாரித்த ராம்குமாருக்கும் படத்தை வாங்கிய விநியோகஸ்தர்களுக்கும் முழு திருப்தி. அவர்கள் சந்தோஷமாக இருக்கிறார்கள். இந்த ஒரு படத்தால் எத்தனையோ நபர்களின் வாழ்க்கையில் மாற்றம் நிகழ்கிறது.

ரஜினியின் ஒரு படத்தை வாங்கும் விநியோகஸ்தர் 15 சிறிய படங்களை வாங்க முடிகிறது. இதனால் அந்த சின்ன படங்களில் பணிபுரிந்த அத்தனை பேரும் லாபம் அடைகிறார்கள். எனவே ரஜினி, கமல் போன்றவர்கள் குறைந்தது ஆண்டுக்கு ஒரு படமாவது நடிக்க வேண்டும்' என்கிறார் வாசு.

Friday, April 15, 2005

From faraway Japan to watch Rajninikanth


Oonishi from Japan displays her saree pallu bearing Rajnikanth’s film title Chandramukhi.

CHENNAI: A monk, a Buddhist one at that, is all spiritual? Completely detached from worldly affairs? Certainly turning his back on the silver screen?

Perish the thought. For here comes Hase Kawa from Osaka, a die-hard fan of superstar Rajnikanth and who has come all the way from Japan to watch Chandramukhi.

The medium-built but broad-shouldered Kawa, clad in a T-shirt and jeans, says airily: ‘‘He’s a fantastic hero. He sweeps us all off our feet. What if I’m a monk, I enjoy his films, and I am willing to go to the other end of the world to watch them...And so are my friends here with me...’’

Ever since ‘Muthu’ hit the Japanese theatres a decade ago, Kawa had actually travelled to Chennai at least eight times to watch as many Rajni films as possible and hopefully meet him too. He has not succeeded so far. But that would not deter him from coming here.

A rendezvous with their idol, even if they have to content themselves with seeing him on the screen, is still a cherished moment for them.

The five flew in on the eve of the release of ‘Chandramukhi’. Well, on the opening day, they didn’t exactly succeed in their efforts to get tickets.

They moved from one theatre to another, but to no effect. Only ‘Houseful’ boards greeted them everywhere. Even the ever-trustworthy black market let them down badly. There was no ticket on the offer anywhere.

When this reporter caught up with them in the afternoon, they were a bit downcast.

‘‘We didn’t want to wait till the film is released there. Hence we flew in, but no luck....Oh what efforts we had taken...What excuses we had offered to get away...Hmm,’’ the five sighed longingly. But as they sat sipping their tea in a restaurant, a local contact of their came running to them, all excitement. Of course he was waving a bunch of tickets, and they all broke out in unison, ‘‘Hurrah.’’ Yeah, they would now see their favourite hero’s film the next city. The rendezvous had only been postponed.

Miyura, a software engineer, had told his office back in Osaka in Japan that he had a family errand to attend to in India. Swinging to Rajini’s evergreen hit ‘Autokkaaran’ from ‘Basha’, played in the hotel, he said, ‘‘You see, I have come with a lot of expectation just to watch our hero’s film. I am sure he will not disappoint me.’’ Sima, a film critic in the group, explained: ‘‘People over there like his frillless, simple, straight acting. They indeed find him better than even Hollywood heroes, refreshingly different from the flock they are used to. Ever since ‘Muthu’ was released as an experimental measure in the nineties, believe me he has become a rage, among different sections…there are eight fan clubs for him in our country...’’

Oonishi, a fashion designer, displaying a childlike glee with her saree ‘pallu,’ carrying Rajnikanth’s image and the ‘Chandramukhi’ title, said in broken Tamil: ‘‘ I do not know any language other than Japanese. But I have been learning Tamil for the last few months just to watch Rajni movies.’’

She went on to sing a few snatches of ‘Devuda Devuda’ from ‘Chandramukhi’. ‘‘I cannot wait to watch the movie, I bet it will be a hit.’’

Pressed further on what she found in the actor so fascinating, Oonishi gushed: ‘‘Oh, what else but style. So much élan and such agility in his movements. He simply throbs with life..,’’ she said, adding with a blush ‘‘He is sooo sexy.’’

One look at them would suffice to make you understand that they had gone gaga with the Tamil superstar. Be it their bracelet, chain, T-shirt, everything about them seemed to bear the legend ‘Chandramukhi’ or Rajni’s face. ‘‘We will keep shopping for more and more memorabilia,’’ they declared while flaunting their ‘Chandramukhi’ badges too. Construction contractor, Kuwa Bara said: ‘‘I have a collection of his film DVDs and now I have come here to watch the movie in a theatre for that unique experience.’’

They had met each other through Subramaniam, a Tamil, running a restaurant in Osaka. He explains: ‘‘I had posted details about ‘Chandramukhi’ on the Internet and these people came rushing to me pressing me for an opportunity to watch it here in Tamil Nadu, fresh from the oven, as it were...and so I’ve brought them here.’’

Incidentally, Subramaniam, who also teaches Tamil in Japan, disclosed that many people over there were actually learning the language just to be able to follow better Rajni’s films and enjoy them more. And the last word should go to the monk of course. Asked whether he would pray for the new film’s success, Hase Kawa retorted, almost impatiently: ‘‘I don’t have to. You see, he has some special spiritual powers and that will ensure the film’s success.’’ Amen.

Return of the king

Superstar shows why he's the Lord of the ring.


Mass appeal: Rajinikanth fans pouring milk from the top of a banner at Udhayam theatre in Chennai on Thursday. Photo: K. Pichumani


CHENNAI : Only one man can, in a moment make you forget that you just spent Rs. 225 for a ticket to watch the first day, first show of his movie at a theatre where you have to share your seat with a bed-bug, a beetle and a colony of ants. This one man can, with his smile, put one on you with just a swish of his finger, and in his inimitable style. This man can, as is evident from the response in the halls on Friday, rise like a phoenix and return to the throne that he occupied not too long ago. But then, he's not just a `man.' When the alphabets S-U-P-E-R-S-T-A-R appeared on the screen after over three years, newspapers turned confetti, fingers turned whistles, fans turned dancers and Superstar Rajnikant turned demi-godThe last time this happened, `Padayappa' went on to rule for over 225 days. `Chandramukhi' started with a bang -- a Matrix style stunt sequence and fans went euphoric. The ecstasy continued when Superstar shook hip to `Devuda Devuda.' Soon Superstar's comic interludes with Vadivelu rocked the house. The excitement was infectious, as fans cheered, danced in the aisles and rushed towards the screen at every opportunity to shower it with confetti. This despite the fact that the film had absolutely no politically loaded statements or finger-gimmickry. Just subdued punchlines, a strong script cleverly adapted from `Manichitrathazhu' and Superstar at his vintage best.Superstar plays Saravanan, a psychiatrist who returns to India after a long stint in America, just in time to come to the aid of his best friend Senthil (Prabhu) when he moves into a mansion haunted by the ghost of a dancer Chandramukhi.

Wednesday, April 13, 2005

சந்திரமுகி பற்றி நட்சத்திரங்கள்


ரஜினியின் 152வது படம் "சந்திரமுகி'. "பாபா' படம் எதிர்பார்த்த வெற்றியை அடையாததால் அடுத்த படம் அசத்தலான அதிரடியான படமாக இருக்க வேண்டும் என்று நினைத்த ரஜினி, "படையப்பா' கொடுத்த கே.எஸ். ரவிகுமார் இயக்கதில் ஜக்குபாயை ஆரம்பித்தார். அந்த நேரம் பார்த்து டைரக்டர் பி. வாசுவின் "சந்திரமுகி' பிடித்துப் போக, உடனடியாக கால்ஷீட் கொடுத்ததோடு கூடுதல் கவனம் செலுத்தி நடித்திருக்கிறார்.

படத்தின் ஆடியோ வெளியீட்டு விழாவில் ரஜினி பேசும்போது, ""வாழ்க்கையில் மூன்று விஷயங்களின் அருமை நம்மை விட்டுப் பிரிந்துபோன பின்புதான் தெரியும். ஒன்று இளமை. இன்னொன்று ஆரோக்யம். அடுத்தது நல்ல நேரம் என்றவர், ""பாபா படம் சரியாக போகவில்லை. உடனே, "ஓகோ... அண்ணன் ஆடி போய்ட்டார் என்று நினைத்தார்கள். நான் யானை அல்ல குதிரை, யானை விழுந்தால் எழுந்து கொள்ள நேரம் ஆகும். நான் குதிரை என்பதால் உடனே எழுந்து கொண்டேன்'' என்றார்.

"சந்திரமுகி' ஆரம்பித்த நாள் முதலே ரஜினி உற்சாகமாகிவிட்டார். அவருடைய மகள் ஐஸ்வர்யா கல்யாணத்துக்கும் நடுவே படப்பிடிப்புக்கு எந்தத் தடங்கலும் இல்லாமல் பார்த்துக் கொண்டார்.

இந்தப் படத்தில் ரஜினியின் "சிகரெட் ஸ்டைல்' இருக்காது. அதேபோல அரசியல் வசனமும் "நோ'.

ஆனால் மும்பை அஞ்சாசன், சென்னை கக்கின்ஸ், கிருஷ்ணன், சிட்டி ஆகிய நான்கு உடை அலங்கார நிபுணர்கள் ஸ்பெஷலாக உழைக்க, ரஜினி படு ஸ்டைலாக வலம் வந்திருக்கிறார்.

குருவாயூரில் கிடைத்த கிஃப்ட்

ரஜினி நடித்த "பணக்காரன்', "உழைப்பாளி', "மன்னன்' ஆகிய படங்களை இயக்கிய டைரக்டர் பி. வாசுவுக்கு இது ஐம்பதாவது படமாம். தான் ரஜினி படத்தை டைரக்ட் பண்ணப் போகிற "சூப்பர்' சமாசாரத்தை குருவாயூர் கோவிலில் இருந்தபோது கேட்டு மகிழ்ந்திருக்கிறார். "சந்திரமுகி' அனுபவம் பற்றி வாசுவிடம் கேட்டோம்.

""சென்சார்ல படம் பார்த்தவங்க படத்தைப் பற்றி பிரமாதமாச் சொன்னாங்க. படத்தின் ஆரம்பத்திலிருந்து இறுதிவரை திரையை விட்டு கண்கள் அகலவில்லை என்றார்கள். அந்த அளவிற்கு படத்தில் டெம்போ இருக்கிறது. ரசிகர்களுக்கு ஏற்ற விருந்தாக இது இருக்கும்.

முதலில் நான் இந்தக் கதையை சிவாஜி பிலிம்ஸ் ராம்குமார்கிட்டே சொன்னேன். அவர் அதைக் கேட்டு அசந்துபோனார். மும்பை போய் சந்தோஷி மூலமா ஹிந்தி நடிகர்களிடம் கதையைச் சொல்லி அங்கே இதை எடுக்கலாம்னு முடிவு செய்தார் ராம்குமார்.

சந்தோஷியிடம் விவரத்தைச் சொன்னோம். அவரும் மார்ச், ஏப்ரலில் எடுக்கலாம் என்றார். இந்தச் சூழ்நிலையில்தான் ரஜினி சாருக்கு "க்ளிக்' ஆயிடுச்சி.

இந்தக் கதை, யார் நடித்தாலும் ஓட வேண்டும் என்ற கண்ணோட்டத்துடன் உருவானது. ஆனால் அதற்கு ரஜினியே அமைந்துவிட்டார். அவர் இந்தப் படத்தில் படு சுறுசுறுப்பாக, பிரமாதமாக நடித்திருக்கிறார். சண்டைக் காட்சிகளில் அனல் பறக்கும். அந்த அளவுக்கு எடுக்கப்பட்டிருக்கிறது.

ரஜினியின் அழகை இது வெளிப்படுத்தும். படம் முழுக்க சிறுவர்கள் முதல் பெரியவர்கள் வரை பார்க்கின்ற அளவுக்கு சுவாரஸ்யமான விஷயங்கள் நிறைய இருக்கின்றன.

இது எனக்குத் திடீர்னு கிடைத்த படம். இதில் வேலை செய்தது நல்ல அனுபவம். படுஸ்பீடாக படப்பிடிப்புகள் நடத்தி முடித்தோம். அதேபோல போஸ்ட் புரொடக்ஷன்ஸ் வேலைகளும் நினைத்ததைவிட வேகமாக நடந்து முடிந்தன. இப்போது பர்ஸ்ட் காப்பி சென்சார் முடிந்துவிட்டது. எல்லோரும் பார்க்கிற அளவுக்கு "யு' சர்ட்டிபிகேட் வழங்கியுள்ளனர்'' என்றார் வாசு பெருமிதத்தோடு.

தண்ணீரும், ஆக்ஸிஜனும் ரஜினி!

வீனஸ் பிக்சர்ஸýடன் சேர்ந்து ஐம்பது ஆண்டுகளுக்கு முன்பு ஹிந்தியில் "அமர்தீப்' என்ற படத்தை முதன்முதலாகத் தயாரித்த சிவாஜி பிலிம்ஸ், தனது பொன்விழா ஆண்டாக "சந்திரமுகி' படத்தைத் தயாரிக்கிறது. ஏற்கனவே "மன்னன்' படத்தைத் தயாரித்த பிரபு, இப்போது ரஜினியை வைத்து "சந்திரமுகி'யை தயாரித்திருக்கிறார். படத்தில் செந்தில் என்ற கேரக்டரில் நடித்திருக்கிறார்.

அவரிடம் "சந்திரமுகி' அனுபவம் பற்றிக் கேட்ட போது, ""எங்க அப்பா எங்களுக்கு விட்டுப் போன சொத்து நட்பு, அன்பு, பாசம். அதுதான் இன்றைக்கு எல்லோரையும் வாழ வைத்திருக்கிறது'' என்று நெகிழ்ச்சியுடன் ஆரம்பித்தார்.

இந்த உலகத்தில் வாழ்வதற்கு தண்ணீர், ஆக்ஸிஜன் தேவை. அந்த தண்ணீரும், ஆக்ஸிஜ'னுமாக இருப்பவர் சூப்பர் ஸ்டார் ரஜினிசார். அவர் பர்ஃபெக்ட் ஜென்டில்மேன். அவர் நல்லா இருக்க வேண்டுமென்று எங்கள் குடும்பம் பிரார்த்தனை செய்து கொண்டே இருக்கும்.

இந்தப் படத்தில் சரவணன் என்ற கேரக்டரில் ரஜினி சார் நடித்துள்ளார். நான் செந்தில் என்ற கேரக்டரில் நடித்திருக்கிறேன். அவர் படத்தில் அடிக்கடி "சரவணன் இருக்க பயமேன்' என்று டயலாக் பேசுவார். கண்டிப்பாக அவர் இருக்கும் வரை எங்களுக்குப் பயமில்லை.

இந்த படம் ஆரம்பித்ததும் முடிந்ததும் எவ்வளவு வேகமாக நடந்திருக்கிறது என்று நினைக்கும்போது ஆச்சர்யமாக இருக்கிறது. சிவாஜி பிலிம்ஸின் பொன்விழா ஆண்டுப் படமாக "சந்திரமுகி' திரைக்கு வருகிறது. இப்படம் வெள்ளிவிழா காணும். அந்த விழாவில் என் அனுபவங்களைப் பேசினால் இன்னும் நன்றாக இருக்கும் என நினைக்கிறேன்'' என்று கம்பீரமாகச் சொன்னார் பிரபு.

"ஜோதிகா இஸ் எ நைஸ் கேர்ள்'

""ரஜினி சாருடன் ஜோடியாக நடிப்பேன் என்று கனவில்கூட நினைக்கவில்லை'' ஆரம்பித்த நயன்தாரா, இது எனக்குக் கிடைத்த நல்ல அற்புதமான வாய்ப்பு. இந்தப் படம் என் வாழ்க்கையில் மறக்க முடியாத ஒரு சூப்பர் அனுபவம் என்று சொல்லலாம். நிறையச் சொல்ல வேண்டும் என்று ஆசையாக இருக்கிறது. பொருத்தமான வார்த்தைகள் கிடைக்காமல் தவிக்கிறேன்.

இந்தப் படத்தில் எனக்கு மூன்று பாடல்கள். இரண்டு பாடல்களை துருக்கி நாட்டில் படமாக்கி உள்ளனர். என்னுடன் படத்தில் நடித்த ஜோதிகா இஸ் எ வெரி நைஸ் கேர்ல். அவரை எனக்கும், என்னை அவருக்கும் மிகவும் பிடித்துப்போய்விட்டது.

பிரபு சார், டைரக்டர் பி. வாசுசார் என எல்லோரும் கொடுத்த ஒத்துழைப்பை என்னால் மறக்கவே முடியாது. நல்ல யூனிட், அற்புதமான படம். என்றென்றும் நினைவில் நிற்கின்ற அனுபவமாக அமைந்திருக்கிறது "சந்திரமுகி' அனுபவங்கள்'' என்றார் அழகான புன்சிரிப்போடு.

Tuesday, April 12, 2005

Fans snap up tickets for blockbusters

.
Shows up to April 22 have been fully booked for `Chandramukhi' at Shanti cinema in Chennai. — Photo: V. Ganesan

CHENNAI, APRIL 11. Tamil New Year's Day this year will see more fireworks than any Deepavali in the past few years, at least as far as the cinema is concerned.

Tickets have already been sold out for the first few days, within minutes of the counters opening for advance booking.

Superstar Rajnikant is back after a gap of three years. Kamal Haasan's laugh riot `Mumbai Express' will be released on the same day. Vijay's `Sachien' comes close on the heels of his last three hits `Gilli,' `Madurae' and `Tirupaachi.'

Muni Kanaiya, Sathyam multiplex manager, says the cinema has already sold 18,000 tickets for `Mumbai Express' (playing at Sathyam), since the booking counter opened today, and had closed counters for `Chandramukhi' (playing at Santham) after 22,000 tickets were sold for the first 10 days.

Admission rates


"The booking is full for four days for `Mumbai Express.' The rates of admission have been increased to Rs.80, Rs.70 and Rs.60 at Sathyam. The tickets at Santham are now Rs.90 and Rs.70," he adds. Tickets for `Sachien' too, have been sold out, in advance, for a week. `Chandramukhi' will be screened in eight city theatres — four shows a day and two shows a day at Subham. Kamal Haasan's film will be shown in nine theatres — four shows a day and two shows at Prarthana, and `Sachien' will play in six theatres — four shows a day — and three shows in Kamala.

With the government allowing an extra show on holidays, all theatres will have an extra morning show on April 14, 16, and 17. `Sathya Jothi' Thyagarajan, Tamil Film Producers Council president said that the official crackdown against video piracy is one of the reasons that three of the big stars of the Tamil film industry are coming out with their films simultaneously.

Promotional teasers have further hyped up `Chandramukhi,' which marks the 50th year for Sivaji productions. It is also director P. Vasu's 50th film.

Actor Parthiban, who has seen "Mumbai Express," says that it has all the ingredients for a hit and plenty of comedy. "It is a high class comedy. If only Dr. Ramadoss and Mr. Thirumavalavan see the film, they will forget about the name and laugh to their heart's content. I have today sent a letter to both of them asking them to see it."

Vijay has said that his latest is a love story with a difference. "I do not want to be stereo-typed with action films. So I wanted to do a love story. That was the time Johan came to me with `Sachien,' I immediately agreed."

Source : http://www.hindu.com/2005/04/12/stories/2005041213610300.htm

Rajnikanth all set to spin his magic overseas too

If Bollywood goes to the US and UK to rake in the moolah, can Kollywood (Tamil film industry) be far behind? Except, perhaps, for its choice of countries like Japan and Indonesia.

Chandramukhi, the latest movie starring Tamil actor Rajnikanth, is to be dubbed for the overseas market.

“We shall explore and revive the Japan and Indonesia cinema markets. The movie has a few fantasy elements that pull the crowds to the theatres in these two countries,” said G Ramkumar, managing partner, Sivaji Productions, producers of the mega-budget movie.

For Indonesia, the producer plans to dub the movie in the local language and screen it within a few weeks of the release of the movie in India.

“It will take about two weeks to translate the dialogues and dub them for Indonesia. Japanese audiences, however, are quite satisfied with sub-titles, the facilities for which are available in Mumbai,” Ramkumar added.

Chandramukhi will be released in theatres in Malaysia, Singapore, Sri Lanka, Australia, Canada, Gulf Cooperation Council countries and in some European countries.

The overseas rights are estimated to have been sold for between Rs 2.25 crore and Rs 2.5 crore. The movie is expected to collect $1 million revenues from its overseas release.

Sanjay Arjun Das Wadhwa, partner, AP International, the overseas distributor for the movie, said, “The expectations for the movie is high as the audio is already a super hit. It should do well in most countries especially in Malaysia where there is a high Tamil-speaking population.”

Wadhwa is also the overseas distributor for Kamal Hassan’s forthcoming movie – Mumbai Express.

Chandramukhi will open in 37 theatres in Malaysia, 15 in Europe, nine in Sri Lanka, seven in the US, four in Canada and GCC countries and two in Australia and Singapore.

Sivaji Productions hopes to get some prints released in the theatres of Indonesia and Japan failing which they plan to release it in the video format and for TV audiences.

“There is a lot of money to be made from video release and TV rights sales,” Ramkumar said.

Rajnikanth’s earlier movies like Muthu and Yajaman have tasted success in Japan.

However, the release of Chandramukhi will be looked at closely in India and abroad after his much-hyped Baba fell flat at the box office. Chandramukhi is slated for an April 14 release in India.

Source : http://www.business-standard.com/iceworld/storypage.php?chklogin=&autono=185907&leftnm=lmnu9&leftindx=9&lselect=4

Sunday, April 10, 2005

Chandramukhi tickets sold out within 30 mins!



The advance booking for
Rajnikanth’s Chandramukhi started today morning (April10) at 9 am all over
Tamilnadu. In Chennai the film is being screened at five theatre- Shanti,
Shantham, Abhirami, Bharat and Udayam.




According to Munikannaih of
Sathyam Cinemas: “We have sold out for the first week all 28 shows which has
never happened in the past. The pressure for tickets is enormous”.




Within minutes of the ticket
counter opening thousands of people had lined up to reserve their seats in
advance for the opening weekend. There were serpentine queues outside all the
five theatres. In front of Shanti theatre, the crowds were the maximum.




The ticket rates are Rs 80 and Rs
70, which is on the higher side but Rajni fans are not complaining. They say
it’s not as high as Baba rates.




Adds Abhirami Ramanathan:
“Rajnikanth’s draw has not diminished even a bit as proved by Chandramukhi
advance opening. Tickets have been sold out for a week in most centres within
few minutes after the counters opened. It’s awesome, it looks like the film is
already a hit! ”




Shanti theatre in Anna
Salai is owned by late Sivaji Ganesan. The producers Sivaji Productions have
renovated the theatre and Chandramukhi is the opening attraction. Here, producer
Ramkumar, son of Sivaji Ganesan kick-started ticket sales at 8.45 in the morning
with his son and actor Dushyanth manning the counters.

Large CM Banner!

Interesting Review by P. Vasu in Ananda Vikatan



Tuesday, April 05, 2005

`Chandramukhi` censored!

The most eagerly awaited movie of the year, Rajnikanth’s Chandramukhi produced by Sivaji productions has been cleared by the regional censor board in Chennai on Monday (April4).

Chandramukhi, gets a clean “U” certificate with no cuts. Rajni and the producers Ramkumar and Prabhu along with director P.Vasu was a relieved lot. The buzz is that it is a clean entertainer.

The film is 14 reels and has a running time of two and half hou